ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה מסמך משפטי המאפשר לאדם מעל גיל 18 למנות לעצמו מיופה כוח שיוכל לקבל עבורו החלטות בעתיד, בעודו בחיים אם לא יוכל עוד לעשות זאת בעצמו.

למעשה, הממנה בוחר בעצמו וברצונו את מיופה הכוח וזאת כאשר הוא צלול ועוד מבין ומסוגל להחליט על כלל ענייניו כגון: רכושו, בריאותו אישיים ועוד.

יש לחתום על ייפוי כוח מתמשך בפני עורך דין שעבר הכשרה מיוחד ושאין לו עניין אישי בייפוי הכוח.

ייפוי הכוח המתמשך נועד בעצם ליום בו חלה התדרדרות במצבו של האדם הממנה כתוצאה ממחלות (לדוגמא: דמנציה), תאונה ובעיות נפשיות ושכליות שעלולות לפגוע בכושר השיפוט שלו.

ניתן למנות את אותו מיופה הכוח לכל העניינים הרצויים בכלל הנושאים, אך ניתן גם למנות מספר מיופי כוח. ניתן גם להחליט על מינוי מיופה כוח חליפי למקרה שמיופה הכוח הראשון לא ירצה או לא יוכל לפעול. בנוסף, כדאי לקבוע אם מיופי הכוח יפעלו במשותף או בנפרד, מהו היקף הסמכויות והאחריות שלהם ומי מביניהם יכריע במקרה של מחלוקת בין מיופי הכוח המתמשך. מיופה הכוח חייב להסכים למינויו על ידי מייפה הכוח ולא ניתן להכריח אותו לשמש מיופה כוח. מיופה הכוח הממונה, חייב לפעול על פי הנחיות ברורות שהותיר לו הממנה.

למי זה מתאים?

לכל אדם המעוניין להתכונן ליום בו יזדקק לסיוע בטיפול רפואי, רכושו וענייני אישיים. לבעלי נכסים, עסקים וחברות שמעוניינים להסדיר את ענייניהם, כפי שהם מחליטים בעודם צלולים. חשוב לציין, כי ייפוי הכוח המתמשך הינו לאדם בעודו בחיים ואינו מחליף צוואה שנכנסת לתוקף לאחר פטירתו של האדם.