תיקון צו בית משפט

הליך תיקון צו בית משותף נעשה מכח סעיף 145 לחוק המקרקעין, התשכ"ט- 1969 ובמסגרתו ניתן לשנות את פרטי הרישום הכלולים בצו רישומו של הבית המשותף. בגדר תיקון צו בית משותף ניתן לשנות את הרשום בלשכת רישום המקרקעין ולהביא לידי ביטוי בנייה חדשה שנעשתה כגון בניית חדר על הגג או הרחבת דירה על חשבון הבתים המשותפים, להעביר הצמדה מדירה לדירה, לחלק מחדש את החניות בבניין, לרשום תקנון מוסכם או לשנותו ועוד.

תיקון צו בתים משותפים נדרש כאשר חל שינוי בבית המשותף ממועד רישומו בלשכת רישום המקרקעין, למשל הרחבת דירה, תוספת יחידות, שינויים בהצמדות, תיקון תקנון ועוד. קיימים צדדים  פרוצדוראליים לתיקון כגון תיקון גודל דירה וקיימים צדדים מהותיים שלהם קשר הדוק להעלאת השווי של הנכס והשבחתו, כגון עדכון הצמדות, תוספת של יחידות דיור ועוד. מטרת התיקון הינה לשמור על קניינו ורכושו של כל בעל נכס בבנין. לפיכך, כל שינוי מהותי בבניין כגון השינויים הנזכרים לעיל חייב להסתיים בתיקון צו הבית המשותף שכן מצבו המשפטי של הנכס משתנה.

לכן במידה והרחבת את דירתך ? קנית ו/או העברת הצמדות לחזקתך מהרכוש המשותף ? וטרם נרשמה ההרחבה ו/או ההצמדה לדירתך ? חשוב לדעת כאשר תוספות לא רשומות בנסח הרישום ברשם המקרקעין והצו לא משקף את המצב המשפטי והפיזי האמיתי של הנכס , רוכש אשר מעוניין בדירה עלול להראות הסתייגות היות והוא מעוניין לרכוש נכס שלא כולו רשום ואין לו בעצם ראיה לבעלתו של הנכס ולגודלו האמיתי בנסח הטאבו. בנוסף קיימת חשיבות לרישום הרחבת הדירה בתיקון צו הבית המשותף הנובעת מגישת הבנקים שעלולה להערים קשיים לנוכח נסח טאבו שאינו משקף את המצב המשפטי העדכני של הנסח ולאשר רק חלק מהמשכנתא המבוקשת.מה עוד ברגע שהתוספות נרשמות בטאבו ערך הדירה עולה. לרישום תוספות בניה בטאבו ולפרטים נוספים ויצירת קשר פנה עוד היום למשרדנו ונשמח לעזור לך ולעמוד לשירותך תוך מתן דגש על אדיבות, זמינות, שירותיות וטיפול מהיר ויעיל.